Saturday, December 17, 2011

Selamat langkah ke umur baru adik kuuu

Tulisan curahan pertama ini
Bukan mengadakan pujian hambar
Tulisan ini sahaja untuk
Manusia yang akan mencerahi masa kami
Aku menunding ini untuk NUREN AFIRA
Kepada dikenali adik ku kedua di belakangnya
Tujuh belas tarikh persalinan umur
Umur yang mara akan tinggi
Dan tiba akhirnya di dua belas tahun
Warna-warni kami mengelilingi dia
Pelangi girang
Pelangi suram
Denganya
Ada tika merah menyala-nyala hati ku
ada tika putih buah kapas hati ku
Mengendali kawalan kerenahnya
Yang entah penuh jika di jadikan kamus
Adikku
Aku baca satu demi satu kata roh mu
Tatkala aku mengisar kasar komunikasi ku
Suku dua puluh jam
Masa aku terlajak bicara cara ku kepada mu
Ampunkan nista ku
Aku lakukan sebab 
Satu
Untuk kau menjadi gadis bermaruah :')

No comments:

Post a Comment